10 סיבות לבחור במערכת וורדפרס לאתר שלך

24/08/2021
10 סיבות לבחור במערכת וורדפרס לאתר שלך6 דקות זמן קריאה
10 סיבות לבחור במערכת וורדפרס לאתר שלך

אם אתה מוצא את עצמך תוהה, "מדוע להשתמש בוורדפרס?" הגעת למקום הנכון. להרהר בשאלה זו אומר שלפחות חקרת קצת את וורדפרס או שמעת עליה, אבל עדיין לא בדקת לעומק את היתרונות והחסרונות.

במדריך זה, נסביר מדוע עליכם לבנות את האתר שלכם בוורדפרס, על פני כל שאר מערכות הOpen source הקיימות בשוק.

  1. התוכנה חופשית עם קוד פתוח
  2. מסוגלת ליצור כל סוג של אתר
  3. תומכת בכל סוגי המדיה
  4. קלה ללימוד עם קהילה ענקית
  5. שדרוג האתר באמצעות ערכות נושא ותוספים
  6. לא צריך להיות גאון כדי להסתדר
  7. קידום אתרים לפני הכל
  8. השליטה בידיים שלך
  9. הבלוג הוא הכוח בעסק שלך
  10. כולם עושים את זה

 

1. התוכנה חופשית עם קוד פתוח

וורדפרס ניתנת להורדה לכולם ובחינם. הפרויקט בנוי בקוד פתוח שקיים מאז 2003. המשמעות היא שוורדפרס פותחה על ידי אוסף של תורמים.

פרויקטים של קוד פתוח הם בדרך כלל בחינם, עם קהילות שהמשתמשים נוטלים לעתים קרובות חלק בקהילה זו כבודקי בטא או מתקני קוד.

חשוב לזכור: למרות שהקוד של מערכת וורדפרס מוצע בחינם, סביר להניח שבסופו של דבר תוציאו קצת כסף. כמו כל אתר אינטרנט, גם וורדפרס צריך מקום אחסון בשרת עם חיבור לאינטרנט, כך שנדרשת חבילת אחסון שיכולה להתחיל בכמה עשרות שקלים בשרתים שיתופיים ולהגיע עד מאות שקלים לחודש בשרתים וירטואלים (מותאם עבור אתרי וורדפרס גדולים שזקוקים למשאבים וביצועים גבוהים).

בדרך כלל, ניתן למצוא ערכות נושא ותוספים בחינם, אך התוספים בתשלום (פרימיום) מספקים תכונות טובות יותר ותמיכה איכותית. גם כאן, משתמשי וורדפרס רבים משלמים בסופו של דבר עבור שירותים נוספים.

ולא לשכוח, שסביר מאוד שאם אין לכם כלל ידע בתחום, אתם עשויים גם לשלם לפרילנסר או חברה חיצונית כדי לעצב עבורך לוגו או להתאים חלק מקוד ה- CSS באתר שלך. הכל תלוי בך ובהיקף האתר שלך.

אבל בסך הכל, אתה יכול בהחלט לשמור על העלויות בהקמת אתר WordPress למינימום. מפתחי אתרים רבים בסופו של דבר משלמים רק עבור אירוח וורדפרס.

 

2. מסוגלת ליצור כל סוג של אתר

אחת התפיסות המוטעות ביותר לגבי וורדפרס, היא שזה בעיקר לבניית בלוגים. בנקודת זמן מסוימת זה היה המקרה. וורדפרס פותחה כפלטפורמת בלוגים, אך זה השתנה באופן דרסטי לאורך השנים.

למעשה, וורדפרס נמצאת ביתרון בזכות שורשי הבלוגים שלה. זו ללא ספק אחת הדרכים הנקיות והמהירות ביותר לכתוב ולפרסם פוסטים בבלוג, והכל כבר כלול מהבסיס בקוד. יש בוני אתרים שחושבים קודם על עיצוב ואפליקציות, ואז ממשק הבלוגים נכנס כמחשבה אחרונה.

הרשימה אינסופית, אך לפניכם טעימה קטנה מסוגי האתרים שתוכלו להכין באמצעות וורדפרס:

  • בלוגים
  • אתרים עסקיים
  • תיקי עבודות
  • פורומים
  • אתרי מסחר אלקטרוני
  • אתרי דירוגים
  • אתרי חברות
  • אתרי למידה
  • חדרי צ'אט
  • גלריות
  • אתרים אישיים לקידום עצמי
  • לוחות חיפוש עבודה
  • אתרי שאלות ותשובות
  • אתרים ללא מטרות רווח (תרומות)
  • ויקי ובסיסי ידע
  • אתרי מדיה כמו YouTube
  • אתרי מכירות פומביות וקופונים
  • וכבר ברור לכם שהרשימה עוד ממשיכה וממשיכה...

 

3. תומכת בכל סוגי המדיה

ניתן לצפות ברשימה הארוכה של סוגי הקבצים הנתמכים ב-WordPress, אך הקטגוריות הבאות הן העיקריות ונפוצות ביותר עבור משתמש קצה:

  • תמונות
  • מסמכים
  • קבצי שמע
  • קבצי וידאו

ניתן להעלות קבצים נפוצים כמו .jpg, .png, .gif .pdf, .doc, .pptx, .mp3, .m4a, .mp4, .mov, .wmv ו- .avi. יחד עם זאת, לא יהיו לך בעיות עם סוגי קבצים לא ברורים, כמו .odt, .key, .ogg ו- .3gp.

ישנם מעט מאוד סוגים של קבצים לא מותרים,  כגון SVG. אך ברוב המקרים באתר וורדפרס שלך לא תחווה בעיות עם קבצים.

 

4. קלה ללימוד עם קהילה ענקית

כתוכנת קוד פתוח, WordPress יכולה לשמש את כולם. ברור, יש הרבה דברים ללמוד על וורדפרס, אבל מספיק לשחק עם לוח הניהול במשך עשר דקות ולהבין את רוה האופן שבו הממשק עובד.

בגלל שהמערכת וורדפרס פועלת בכל כך הרבה אתרים באינטרנט, כבר דאגו לפרסם מדריך או סרטון כל פעולה שתרצה ללמוד. משתמשים יצרו בלוגים, פורומים, קורסים מקוונים, סמינרים ואפילו כתבו ספרים, והכל בכדי להקל על בעלי אתרי WordPress.

 

5. שדרוג האתר באמצעות ערכות נושא ותוספים

כבר דנו כיצד ערכות הנושא והתוספים של וורדפרס מקלים עליך לבנות אתר, אלמנטים אלה חיוניים גם לצורך שדרוג נראות וביצועי האתר.

מקובל שערכות העיצוב משמשים כבסיס ראשוני לאתר ולאחר מכן, עבודת העיצוב היא מינימלית בלבד כמה שינויי צבע, תוספת לוגו, וכמובן התוכן בדפים.

אבל, כמו כל אתר דינמי, פתאום אתה מגלה שאתה צריך איזה חידוש, אולי שאלון מיוחד שרתצה לשתף עם הגולשים באתר, או מערכת פורום, או אפילו איזור כניסה מיוחד לרשומים באתר להציג להם תוכן אישי, בכל המצבים הללו, התקנת תוסף בלחיצת כפתור מסדר את הבעיה.

יש הרבה תוספי שחברות רבות בנו במהלך השנים, חלקם בחינם, בעוד שעל אחרים עליכם לשלם.

להלן ,רשימה של אתרים שמספקים ערכות עיצוב ותוספים (plugins):

עם זאת, עלייך להיזהר מאוד, שכן לפעמים מפתחים בצורה זאת מידי פעם נעלמים ומשאירים ערכת נושא או תוסף שלא נתמך יותר וכאשר גרסה חדשה של וורדפרס יוצאת לאוויר העולם התוסף או העיצוב שלך נשאר מאחור עם אי יכולת לשדרוג.

 

6. לא צריך להיות גאון כדי להסתדר

חברות לפיתוח אתרים לרוב מוכרות חבילות יקרות בהן הן מבקשות תשלום מקדמה מראש ותשלום חודשי חוזר עבור תחזוקה.

דעו שוורדפרס לא כל כך קשה לניהול, אם אתה לומד ותופס מהר אתה יכול לחסוך הרבה.

ניהול אתר בצורה נכונה כולל מספר דגשים:

  • מעקב אחר פעולות השרת וביצוע גיבויים. - לרוב זה מבוצע על ידי חברת אחסון האתרים (במידה והיא איכותית כמו ErezNet) ויכול לרדת מהראש.
  • בדיקות אבטחה. - נכון שגם כאן יש קשר ישיר לחברת האחסון שלך, אבל מערכת וורדפרס כבר דואגת לרוב פעולות האבטחה ויש הרבה מאוד תוספים שיעזרו לך בנושא.
  • עדכון תוספים, ערכות נושא וומערכת וורדפרס.
  • בדיקת פונקציונליות וקישורים שבורים.
  • ביצוע שיפורים במהירות ובקידום האתר.

 

7. קידום אתרים לפני הכל

וורדפרס ידועה בפלטפורמה הכוללת SEO מובנה. למעשה, WordPress מייצרת אוטומטית תגי כותרת ותיאורי מטא לכל הדפים שלך. פעולות אלו מאפשרות למנועי החיפוש לדעת יותר על התוכן שלך, ויגרום להאיץ אותך באינדקס ואולי לעלות בדירוג.

כמו בכל דבר, גם בוורדפרס ישנם תכונות מתקדמות יותר המוצעות על ידי תוספים וכלים מקוונים. להלן מספר תוספים מועדפים ב-SEO שיש לקחת בחשבון:

 

8. השליטה בידיים שלך

חיפוש בגוגל עבור הביטוי "בניית אתרים" או "חברות פיתוח אתרים" יעלה מספר רב של תוצאות. וורדפרס ככל הנראה תופיע ברוב התוצאות, יחד עם מתחרות כמו WIX, Joomla, Magento, Shopify, Weebly. עם כולם אפשר לייצור אתרים ואפילו אתרים טובים, אך אלה שאינם קוד פתוח, כמו Shopify ו- WIX, מגבילים את שליטתך לכל התכונות המוצעות כיום.

זה משאיר אותך עם מגבלות כמו:

  1. פונקציונליות המסחר האלקטרוני בדרך כלל מובנית, כך שאין הרבה מה שאתה יכול לעשות כשתרצה להרחיב באמצעות תוספים.

  2. בדרך כלל אתה תקוע גם עם אירוח האתר. אין לך את החופש לבדוק חברות אחסון אתרים אחרות וללכת עם התמורה הטובה ביותר או עם הביצועים הטובים ביותר.

  3. התאמת קוד מוגבלת למה שהחברות החליטו. גרוע מכך, לפעמים אתה נתקע עם שפה ייחודית לחלוטין, כמו ב-Shopify (היא משתמשת בשפה הנקראת Liquid).

  4. טכנית, אין לך בעלות מלאה על האתר שלך. אתה משכיר את האתר מחברות אלה. אז כשאתה מפסיק לשלם, כל הקבצים והדפים מוחזקים על ידי החברה. עם WordPress אתה הבעלים של הקבצים, ואף אחד לא יכול למנוע ממך להעביר אותם לחברת אירוח אחרת או אפילו אם סגרת את העסק תמיד תוכל להוריד את כל הקבצים ולשמור אותם במחשבך האישי עד לפעם הבאה.

 

 

9. הבלוג הוא הכוח בעסק שלך

וורדפרס נולדה כפלטפורמת בלוגים. היו לו מתחרים, אבל שום דבר לא משתווה כרגע לכוח ולכלים המתקדמים שתמצאו במנוע של וורדפרס. אפשרויות כמו Tumblr, Medium, Ghost ו- Blogger כולן בסדר גמור - עבור חובבים, המקצוענים הולכים על WordPress.

סט כלים מדהים נמצא בתוך עורך הבלוגים של WordPress. אתה יכול לנהל בלוג פשוט על ידי ניצול כלי העיצוב והמדיה. יש גם אפשרות לבנות מגזין מקוון מלא על ידי תזמון פוסטים והגדרת סוגי משתמשים מרובים. לצד אפשרויות לתצוגה מקדימה, עריכת כל מה שיש בפוסט ושמירה על קוד לגמרי מחוץ למשוואה, באמת לא ניתן לנצח את וורדפרס.

 

 

10. כולם עושים את זה

אם כולם עושים משהו לא תמיד צריך לעשות זאת. אך וורדפרס כבר הוכיחה את עצמה שוב ושוב, ולכן בגלל הביצועים שלה, יכולת ההרחבה שלה ונוחות השימוש בה. יש סיבה שמעל 40% מכל האתרים באינטרנט משתמשים בוורדפרס.

 

נאבקים עם בעיות בוורדפרס? EREZNET הוא פתרון האירוח בדיוק בשבילך! בדוק עכשיו את החבילות שלנו ב-אחסון וורדפרס מתקדם, ועבור לחווית שירות ברמה שלא הכרת.