מה זה וורדפרס ?

25/07/2021
מה זה וורדפרס ?3 דקות זמן קריאה
מה זה וורדפרס ?

וורדפרס היא הדרך הפשוטה והפופולארית ביותר ליצור אתר או בלוג משלך. למעשה, וורדפרס מפעילה מעל 40% מכלל אתרי האינטרנט. כן - כמעט כל אתר רביעי שאתה מבקר בו מופעל ככל הנראה על ידי WordPress.

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן קוד פתוח, תחת רישיון GPLv2, מה שאומר שכל אחד יכול להשתמש בתוכנת וורדפרס ו/או לשנות אותה בחינם. מערכת ניהול תוכן היא בעצם כלי שמקל על ניהול היבטים חשובים באתר שלך - כמו תוכן - מבלי שתצטרך לדעת שום דבר על תכנות.

התוצאה הסופית היא שוורדפרס הופכת את בניית האתר לנגישה לכל אחד - גם לאנשים שאינם מפתחים.

אילו סוגים של אתרים ניתן ליצור ב-וורדפרס?

לפני שנים רבות וורדפרס הייתה בעיקר כלי ליצירת בלוג ולא אתרים. זה לא נכון כבר הרבה מאוד זמן. כיום, בזכות שינויים בקוד הליבה של המערכת ואפשרויות להתקנת תוספים ועיצובים, אפשר ליצור כל סוג אתר באמצעות WordPress.

באמצעות WordPress תוכלו ליצור:

  • אתרים עסקיים
  • חנויות מסחר אלקטרוני
  • בלוגים
  • תיקי עבודות
  • קורות חיים
  • פורומים
  • רשתות חברתיות
  • אתרי חברות
  • ... כמעט כל דבר אחר שתוכל לחלום עליו.

בנוסף, לא רק שוורדפרס מפעילה מספר עצום של אתרים ובלוגים עסקיים, ניתן ליצור דרכה חנות וירטואלית eCommerce ולמכור מוצרים ברשת!

 

מה ההבדל בין WordPress.org ל- WordPress.com?

סקרנו את ההבדל בין WordPress.org ל- WordPress.com בפירוט רב יותר, אך הנה הגרסה הקצרה:

  • WordPress.org, המכונה לעתים קרובות WordPress באירוח עצמאי (self-hosted), הוא תוכנת וורדפרס קוד פתוח בחינם שתוכל להתקין בכל שרת כדי ליצור אתר שהוא 100% משלך.

  • WordPress.com הוא שירות בתשלום למטרות רווח, המופעל על ידי תוכנת WordPress.org. פשוט לשימוש, אבל אתה מאבד הרבה מהגמישות של וורדפרס כאשר הוא לא מאוחסן בשרת עצמאי.

לרוב, כשאנשים אומרים "וורדפרס", הם מתכוונים לוורדפרס באירוח עצמאי הזמין ב- WordPress.org. אם אתה רוצה להיות הבעלים של האתר שלך באמת, WordPress.org היא תמיד האפשרות הטובה ביותר.

כל שעליך לעשות בכדי להתחיל בעבודה עם וורדפרס עצמית הוא רכישת אירוח אתר וורדפרס ושם דומיין.

 

מי יצר את וורדפרס וכמה זמן היא קיימת?

וורדפרס נוצר כפרויקט עצמאי  עוד בשנת 2003, ומקורו כשלוחה של פרויקט קודם שנקרא b2/cafelog.

וורדפרס היא תוכנת קוד פתוח, ולכן כיום היא מתוחזקת בעזרת קהילה ענקית של תורמים/מפתחים. אבל אם היינו מתחקים אחר מקורותיו של וורדפרס משורשיה, יצירתו המקורית הייתה שיתוף פעולה בין מאט מולנווג למייק ליטל.

מאז, מאט מולנווג הפך במידה רבה לפנים של וורדפרס. והוא גם המייסד של Automattic, שהיא החברה שעומדת מאחורי שירות WordPress.com למטרות רווח.

אך די לומר, שוורדפרס התפתחה בזכות תורמיה וקהילת הענק שלה לפיתרון הפופולרי ביותר ליצירת כל סוג של אתר.

 

מדוע כדאי לך להשתמש בוורדפרס?

כבר אמרנו ש40% מכל אתרי האינטרנט משתמשים בוורדפרס, כולל גופים ידועים כמו הבית הלבן ומיקרוסופט.

ובכן, לא משנה איזה סוג אתר תרצו ליצור, יש הרבה סיבות להשתמש בוורדפרס. הנה כמה סיבות טובות ביותר:

וורדפרס היא קוד פתוח וחינמי

אחד היתרונות הגדולים ביותר של וורדפרס הוא שמדובר בתוכנת קוד פתוח בחינם. אמנם תצטרך לשלם מעט עבור אירוח, אך לעולם לא תצטרך לשלם רק כדי להשתמש בתוכנת הוורדפרס, מה שלא כן בחברות שמפתחות אתרים בקוד סגור (close-source).

מעבר לזה, אתה גם יכול למצוא הרבה מאוד תוספים בחינם, וערכות עיצוב כדי לשנות את מראה האתר שלך...

וורדפרס ניתן להרחבה

גם אם אינך מפתח או יודע דבר בתיכנות, תוכל לשנות את האתר שלך בקלות, בזכות מערכת ערכות העיצוב הענקית של וורדפרס ותוספים רבים:

  • ערכות נושא - אלה אחראים בעיקר על שינוי מראה האתר שלך.
  • תוספים - אלה משנים בעיקר את תפקוד האתר שלך. תוספים יכולים להיות משהו קטן, כמו טופס יצירת קשר, או ענק, כמו יצירת חנות מסחר אלקטרוני.
    נכון לעכשיו, ישנם מעל 50,000 תוספי וורדפרס בחינם ו -5,000 ערכות נושא של וורדפרס בחינם, כמו גם טונות של אפשרויות פרימיום. זאת אומרת - יש לך המון אפשרויות!

וורדפרס קלה להתקנה

חושב שאתה צריך להיות גאון טכנולוגי כדי ליצור אתר משלך? תחשוב שוב! אם אתה יכול ללחוץ על כמה כפתורים, אתה יכול להתקין את WordPress באתר שלך.

כיום, רוב חברות אחסון אתרים מציעים ממשק ידידותי, שבעזרת מספר לחיצות ניתן להתקין מערכת וורדפרס לפעולה מיידית.

 

אז מה כל זה אומר... האם וורדפרס זו הדרך הטובה ביותר לבנות אתר?

וורדפרס היא אכן הדרך הפופולרית ביותר לבנות כיום אתר אינטרנט. אם אתה רוצה לבנות כל סוג של אתר, מבלוג לחנות מסחר אלקטרוני, וורדפרס היא אופציה מומלצת ביותר.