10 טיפים לבחירת חברת אחסון אתרים בצורה נכונה

25/07/2021
10 טיפים לבחירת חברת אחסון אתרים בצורה נכונה2 דקות זמן קריאה
10 טיפים לבחירת חברת אחסון אתרים בצורה נכונה

מרבית בעלי העסקים מבינים את הערך של יצירת תוכן איכותי והם סוף סוף גם מתחילים להבין את החשיבות של פיתוח אתר מושקע. אך ברוב המקרים הם מתעלמים מהתהליך החשוב ביותר של בחירת חברת אירוח אתרים אמינה.

כאשר בעלי אתרים בוחרים חברת אחסון אתרים אמינה ואיכותית, הם מבטיחים כי אתר האינטרנט שלהם יישאר באוויר, יעבוד במהירות והכי חשוב בטוח ומוגן בכל עת.

יותר מ-30,000 אתרי אינטרנט נפרצים מדי יום. אין פיתרון קסם למניעת פריצות, אבל בעזרת חברת אירוח אתרים מכובדת ואמינה, שתנקוט בפעולות אבטחת שרתים ותבצע גיבויים יומיים של הנתונים שלך לשרת מרוחק, תוכל להבטיח שהאתר שלך יעבוד בצורה תקינה וללא כל חשש.

תבין, כאשר האתר שלך מושבת, זה כמו שהדלת בחנות שלך נעולה והשלט בוטרינה מסובב ל"סגור". הלקוחות לא יכולים להיכנס לחנות שלך ואתה לא יכול להרוויח כסף. לשם השוואה באוגוסט 2013 אמזון הפסידה 66,240 דולר כאשר האתר שלה נפל לכ-30 דקות בלבד.

 

להלן 10 טיפים שיעזרו לך לבחור בחברת אחסון אתרים בצורה נכונה ולהימנע מטעויות שעלולות ליצור בעיות גדולות בהמשך.

1. בחרו חבילת אירוח נכונה

הבנת הצרכים של האתר שלך יכולה לעזור לצמצם את אפשרויות בעת בחירת חברת אירוח.

עסקים רבים פונים לאירוח שיתופי בכדי לחסוך בעלויות, אך עם תג המחיר הנמוך קיים סיכון גדול יותר לאיטיות באתרים. - אתרים איטיים מבריחים לקוחות.

אם אתם מתכננים לבנות אתר או שיש לכם אתר שכולל קטעי וידיאו מרובים או יכולת גולשים להעלות סרטונים משלהם, סטרימינג בשידור חי, אתרים שמקבלים תנועה יומית רבה, חנויות וירטואליות עם אלפי מוצרים, ככל הנראה שהאתר שלכם ידרוש משאבים מרובים (רוחב פס, כח עיבוד, זיכרון רב וכדומה) לכן לא תוכלו לשים אתר שכזה באירוח שיתופי שכן הוא מוגבל במשאבים.

אפשרות כמו שרת וירטואלי פרטי (VPS) היא מעט יקרה יותר, אך תספק ביצועים מהירים ואיכותיים יותר וכמובן חווית לקוח טובה יותר.

 

2. קראו ביקורות על חברת אחסון האתרים

כאשר מבצעים מחקר על אמינותם ומוניטין של חברות אירוח אתרים, צריך לשים דגש על ביקורות מצד שלישי אשר מועילות מאוד לגלות בעיות עקביות או תלונות רבות מצד לקוחות.

חפשו אותם בפייסבוק, בגוגל, בפורומים ובכל מקום שגולשים אמיתיים רושמים חוות דעת.

שימו לב לאופן שבו החברה מגיבה לתלונות, או אם החברה מגיבה בכלל. זה ייתן לך מושג כיצד החברה מתמודדת עם לקוחותיה.

 

3. רוחב פס (תעבורה) ללא הגבלה

עדיין קיימות חברות אירוח שמגבילים את התעבורה החודשית בחבילות אירוח שיתופיות, חשוב לוודא שחברת אירוח האתרים לא תגביל אותך ברוחב פס חודשי קבוע ואז תחייב אותך בתשלומים נוספים בהמשך.

 

4. לא להיתקע במחיר

כבעל עסק חדש או מתכנת מתחיל עם תקציב מוגבל, חברת אירוח אתרים המציעה את המחיר הנמוך ביותר, עשויה להיות מפתה מאוד.

לא בהכרח החבילה הזולה ביותר הינה המשתלמת ביותר, לפעמים המחיר הזול ביותר עלול לגרום לשרתים איטיים, נפילות שרתים, ושירות לקוחות לקוי. מאידך גם החבילה היקרה ביותר לא תמיד תספק עבורך את הצרכים המתאימים ביותר ולכן עלייך לבחור את חברת האחסון לפי מכלול הסעיפים.

זכרו - בחירת אחסון אתרים רק על בסיס תמחור בלבד, יכולה לייצר תוצאות הרסניות.

 

5. קראו את תנאי השירות

כן! ידוע שזה ארוך, מייגע ואין לך כח...  - קרא את תנאי השירות. לא רק לדלג דרכם. קרא אותם בקפידה.

רוב האנשים מקבלים את תנאי השירות מבלי לטרוח לקרוא בדיוק על מה הם חותמים. תנאי השירות כוללים בדרך כלל את מדיניות ההחזרים, נקודות קטנות שתמיד מסתירים. ולבסוף אתם אלו שסובלים.

 

6. בדקו את שירות תמיכת הלקוחות

כאשר אתם מבצעים מחקר אחר חברות אירוח אתרים, חפשו דרך ליצור קשר עם תמיכת הלקוחות. האם מצאתם דרך מהירה וקלה ליצור עמם קשר באמצעות דוא"ל, מערכת Helpdesk או תמיכה טלפונית? כן? גדול. עכשיו תבדקו אותם.

הקפידו לבדוק כל תכונה לפני שאתה רוכשים את שירותיהם כדי לראות אם הם עונים על צרכי החברה שלך.

 

7. תוכנית הגיבוי

לא ממש חשוב מדוע האתר שלך מושבת או מדוע איבדת את נתוני האתר שלך, אם מחקת בטעות או שהתקנת תוסף שדרכו פרצו לאתר שלך.

אתה חייב לדעת אם לחברת אירוח האתרים שתבחר יש תוכנית גיבויים שתעזור לך להתאושש ובמהירות.

בנוסף, גם אם מצאת חברה שכוללת גיבויים, ישנם מספר חברות אירוח אשר גובות תשלום נוסף בעת שיחזור, חסוך לעצמך עוגמת נפש מול חברות אלו.

 

8. אבטחה, אבטחה ועוד אבטחה

ודא שחברת אירוח האתרים יכולה לספק עבורך שכבת הגנה מאובטחת בכדי להגן על המידע שלך ושל לקוחותייך. סעיף זה חשוב ביותר.

 

9. צמיחה עתידית

כאשר החלטת לבסוף ללכת על אחסון שיתופי, קח בחשבון שבעתיד העסק שלך יגדל וייתכן שתצטרך לעבור למסלול גבוה יותר או אפילו לשרת פרטי.

וודא מול חברת האירוח שאכן הם מסוגלים להתמודד ולתת לך מענה בעת צמיחה, בדוק עלויות אחסון ריסיילר גדולות, בדוק עליות שרת וירטואלי VPS אישי וכל מוצר שיוכל לעזור לך בעתיד. אינך מעוניין כל יומיים להחליף חברת אחסון.

כאשר החברה מספקת רק חבילות שיתופיות בלבד, כנראה שהיא לא הבחירה שלך!

 

10. תשתיות ועוצמת שרתים

בימינו, קל יחסית להקים שרת ולהתחיל לארח אתרים, אבל קשה לעשות את זה טוב! ההבדל בין הטוב לשאר הוא התשתיות של חברת האחסון.

בדוק ושאל על חוות השרתים שלהם, באיזה תשתית ענן הם משתמשים, איזה סוג שרתים, וכל מידע שתצליח לקבל.

חשוב לקחת בחשבון, המיקום הגיאוגרפי של חוות השרתים משפיעה גם על ביצועי האתר שלך. לכן, אם הלקוחות שלך הם בעיקר מישראל, עדיף להישאר ולבחור בחברה בארץ (גם כחול לבן לא?).

 

 

זקוק לאירוח עבור אתרך? עבור לחבילות שלנו וראה כמה תוכל להרוויח :)