ההבדלים בין אחסון שיתופי לשרת וירטואלי פרטי VPS

24/08/2021
ההבדלים בין אחסון שיתופי לשרת וירטואלי פרטי VPS2 דקות זמן קריאה
ההבדלים בין אחסון שיתופי לשרת וירטואלי פרטי VPS

במילים פשוטות, אירוח שיתופי פירושו שהאתר שלך יושב בשרת שמכיל אתרים רבים, בדרך כלל זאת האופציה הזולה ביותר אך מגיעה עם מגבלות רבות בין ברמת הניהול ועד רמת משאבים וביצועים. אירוח בשרת פרטי VPS הינה אפשרות עם יכולות התאמה אישיות, ביצועים מוגברים. אבל, כמו בכל שירות פרימיום, תצטרך לשלם יותר כדי לקבל יותר.

 

סקרנו עבורך מספר נקודות מפתח שיש לקחת בחשבון בעת בחירה בין אירוח שיתופי לשרת וירטואלי VPS.

1. משאבים

לקוחות בחבילות אחסון על גבי שרת שיתופי חולקים את משאבי שרת עם לקוחות/אתרים אחרים אשר מאוחנים באותו שרת. בעקבות שיתוף המשאבים תיתקל במגבלות מסוימות (עיבוד, זיכרון, כתיבה וקריאה לדיסק וכדומה) שכן החבילה מוגבלת ברמת יוזר בודד ולא ניתן להשתמש במשאבים מעבר למקסימום המותר. זה לא צריך להטריד אותך במיוחד באם האתר שלך לא דורש המון כוח עיבוד או זיכרון.

שרת וירוטאלי VPS הינו חלק מתוך שרת או חלק מתוך מערך שרתים בענן, המוקצה עבורך לשימוש אישי, ניתן ליהנות משטח דיסק פרטי גדול יותר, כמות משאבים גבוהה יותר וכמובן פיתרון יעיל בעת הצורך להגדלת המשאבים.

 

2. ביצועים

כפי שאתה יכול לנחש, יותר משאבים פירושם ביצועים רבים יותר.

כמו בכל תוכנית משותפת, בעת בחירת חבילת אחסון שיתופי אתה מושפע באופן ישיר בעקבות אתרים אחרים שמאוחסנים באותו שרת שלך ובעת עומס יגרמו ביצועים יירודים באתר שלך - זהו הסיכון בבחירת אירוח שיתופי. עם זאת, אם דרישות הביצועים שלך קטנות, אירוח משותף עשוי להניב תשואה גבוהה יותר להשקעה.

לעומת זאת, בשרת VPS תהיה לך יותר גמישות כמעט בכל דבר שתחפוץ, אם יש לך כמות גבוהה של תנועה באתר, או מספר רב של אתרים לניהול, תהיה לך האופציה להגדיל את המשאבים וכך לקבל ביצועים טובים יותר. 

 

3. אבטחה

כיום, רוב חברות אחסון אתרים משתמשות במערכת הפעלה Cloudlinux או ביכולות נעילת משתמשים, אשר דרכה ניתן לבודד כל יוזר בשרת וכך אפילו אם פרצו לאתר אחר בשרת השיתופי, לא יוכלו להגיע ולהזיק ליוזר שלך. לא לשכוח, חברת האחסון דואגת ביתר שאת עבור השרתים שלה, כי הלקוחות שלה חשובים והם לא רוצים לפגוע בעצמם. זה לא אומר שלא ניתן לפרוץ לאתר באחסון שיתופי, אשר מפעיל קוד מלפני עשור ובלי ביצוע עדכונים שוטפים, אבל אתה יכול להיות קצת יותר רגוע.

לעומת זאת, בשרת VPS חלק נכבד בנושא האבטחה בידיים שלך, במידה והשרת שלך לא במסלול מנוהל, עלייך לדאוג לעדכוני מערכת ההפעלה, תחזוקה שוטפת ועוד מגוון רחב של פעולות, לצד זאת, חשוב להדגיש, שיש ייתרון אבטחה בשרת VPS על פני אחסון שיתופי, בכך שהשרת הינו מבודד לחלוטין, ולפעמים ישנם חברות אחסון שלא משתמשות בטכנולגיות חדישות בתחום האבטחה ו/או חוסכות בנושא ולכן אם פרצו לאתר "שכן" שלך הם גם יגיעו אלייך, מה שלא כן בשרת פרטי. בנוסף, במקרים רבים תרצה גם להתקין מודולים או מערכות אבטחה בהתאמה אישית עבור אתרך ולא תוכל לעשות זאת בשרת שיתופי. 

 

4. גמישות וצמיחה

כמו בכל עסק כך גם אתר אינטרנט, ייתכן שכרגע אתה רק מתחיל אבל בעתיד, אולי הקרוב,  האתר שלך ידרוש יותר, יותר כניסות, יותר מוצרים, יותר תעבורה, וכאן נכנס ההבדל העיקרי בין אחסון שיתופי לשרת VPS.

באחסון משותף, בגלל שישנם הרבה מאוד אתרים ולקוחות אחרים בשרת, רוב חברות האחסון מגבילות את היוזרים ברמת ביצוע פעולות עיבוד או שימוש בזיכרון וכאשר האתר שלך בצמיחה, הוא עדיין נמצא בסביבה מוגבלת ואפילו אם תרצה להרחיב את החבילה, לא ניתן לבצע זאת בשרת משותף. לעומת זאת, שרת פרטי מבטיח לך צמיחה אדירה וכמעט לא מוגבלת, עד כדי שימוש של 16 מעבדים, ו48G זיכרון עם נפחי דיסק עצומים שיכולים להגיע גם לטרות.

 

5. מחיר

טוב, הגענו לחלק החשוב - דברו איתי במספרים.

כשמדובר במחיר, אכסון שיתופי לוקח בגדול, האפשרות הזולה ביותר. ברוב חברות האחסון, גם אם תיקחו את החבילה השיתופית הגדולה ביותר, היא כנראה לא תגיע במחירה לחבילה הקטנה ביותר בשרת VPS. וזאת בגלל שאפשר להגיד שהם מוצרים שונים.

באחסון שיתופי, בגלל שאתה רק חלק מאוד מאוד קטן מתוך השרת העלות נמוכה ואילו ב-VPS אתה משלם יותר בגלל ההתאמה האישית, משאבים אישיים, ועלויות גבוהות גם מצד תחזוקת השרתים בחברת האירוח.

אם אתה מחפש רק את הזול ביותר, אירוח משותף הוא הפיתרון שלך, ואם אתה מחפש איכות גבוהה יותר, שרתי VPS (אפילו קטנים) הם פיתרון אידיאלי עבורך.

 


ההחלטה לארח את האתר שלך בשרת שיתופי לעומת שרת פרטי וירטואלי VPS היא החלטה חשובה. עבור רוב האתרים, תוכניות שיתופיות די יספיקו. אבל אם אתה שוקל תוכנית אירוח מתקדמת יותר, סימן שעלייך לעבור ל-VPS מנוהל ואישי.

 

עכשיו, כשאתה כבר יודע לעשות את הבחירה הנכונה, איזה חבילה אתה צריך ? שרת וירטואלי אישי? או חבילת אחסון שיתופי?