המדריך המלא כיצד לשפר ביצועים ולגרום לאתר WordPress שלך לטוס

27/07/2021
המדריך המלא כיצד לשפר ביצועים ולגרום לאתר WordPress שלך לטוס22 דקות זמן קריאה
המדריך המלא כיצד לשפר ביצועים ולגרום לאתר WordPress שלך לטוס

ניסינו לכסות את כל הדברים החשובים באמת, מדוע מהירות אתר חשובה, מה מאט את אתר הוורדפרס שלך, ופעולות שתוכל לנקוט כדי לשפר את מהירות הוורדפרס שלך באופן מיידי.

כדי להקל עלייך, יצרנו תוכן עניינים מקוצר שיעזור לך לנווט במדריך האולטימטיבי שלנו:

 

 

 

 

למה בכלל אני צריך שהאתר יטען במהירות?

מחקר שערך פורנט בשנת 2019 העלה כי לגולש הממוצע יש סבלנות לחכות עד כ-5 שניות לטעינת הדף. עוד התגלה כי שיעורי ההמרה צונחים בממוצע ב -4.42 אחוז בכל שנייה של זמן הטעינה.

בנוסף, בשנת 2017, גוגל הצהירה כי ההסתברות שהגולש יצא מהאתר שלך, גדלה ב-32% ככל שזמן טעינת הדף עובר את ה-3 שניות.

גוגל משתמשת ב-Vitals Web Core כדי להבין אם מבקר עוזב את הדף שלך מרוצה או לא, בעזרת שלושה אלמנטים

  1. LCP (=Largest Contentful Paint) הוא מדד של כמה זמן לוקח לדף שלך להיטען מרגע הלחיצה הראשונה על הקישור.
    טווח: 0 עד 2 שניות - טוב
    3 עד 4 שניות - זקוק לשיפור
    5 עד 6 שניות - גרוע

  2. First Input Delay או FID. מודד את הזמן שלוקח למשתמש לתקשר עם הדף שלך.
    0 עד 100 ms - טוב
    200ms עד 300ms - צריך שיפור
    400ms עד 500ms - גרוע

  3. Shift Layout Cumulative או CLS מודד עד כמה הדף שלך יציב מבחינה חזותית בזמן שהוא נטען. במילים פשוטות יותר, אם תמונות בדף שלך מסתובבות בזמן שהדף נטען, יש לך בעיה של CLS שצריך לפתור.
    טווח: 0 עד 0.1 - טוב
    0.1 עד 0.25 - צריך שיפור
    0.25 עד 0.3 - גרוע

 

כלים לבדיקת מהירות האתר שלך

לפני שנצלול למדריך המפורט, ישנם מס' כלים חינמיים לבדיקת מהירות האתר:

  1. Google PageSpeed Insights: מנתח את התוכן של דף אינטרנט, ולאחר מכן יוצר עבורך הצעות לשיפור ביצועי המהירות של הדף
     
  2. Gtmetrix: כלי חינמי המאפשר בדיקת מהירות טעינת האתר דף של כל אתר ברשת

עלייך להיכנס לאתרים אלו ולהריץ בדיקה לאתרך, ולאחר מכן לבחון את הצעות השיפור בדוח מופרט שתקבל ולנסות לפתור את כל הבעיות המופיעות.

חשוב לזכור: כל פעם שאתם מריצים בדיקה היא נעשית מחדש והתוצאה יכולה להיות מעט שונה מפעם לפעם, הסיבה לכך תלויה במספר גורמים כגון: מיקום השרת הבודק, הדפדפן הבודק, הימצאות של גרסת קאש של העמוד הנבדק, עומס כללי של השרת הנבדק באותו רגע ועוד גורמים נוספים.

 

- מה הגורמים להאטה ב-WordPress שלי?

לדעת מהם הגורמים שמאטים את האתר שלך, זה המפתח לשיפור הביצועים ולקבלת החלטות חכמות יותר לטווח הארוך.

ככל הנראה, לאחר שתריץ בדיקה דרך הכלים המצויים מעלה, לדוח בדיקת המהירות שלך יהיו המלצות רבות לשיפור. עם זאת, רובם קשים להבנה עבור מתחילים או דורשים ידע בפיתוח קוד.

לכן, נציין לפנייך בפשטות את הגורמים העיקריים:

  • אירוח אתרים - כאשר שרת אירוח אתרים שלך אינו מוגדר כהלכה זה עלול לפגוע במהירות האתר שלך.
  • תצורת וורדפרס - אם אתר הוורדפרס שלך אינו מגיש דפים במטמון, אז הוא יעמיס על השרת שלך ובכך יגרום לאתר שלך לאט או לקרוס לחלוטין.
  • גודל (משקל) הדף - ככל שהדף יותר עמוס, בעיקר בתמונות ו/או סרטונים ייקח יותר זמן לגולש להוריד אותו דרך הדפדפן.
  • תוספים גרועים - אם אתה משתמש בתוסף מקודד בצורה גרועה, זה יכול להאט את האתר שלך באופן משמעותי.
  • סקריפטים חיצוניים - כגון מודעות, גופנים, צאטים וכו' יכולים להשפיע מאוד על ביצועי האתר שלך.

עכשיו כשאתה יודע מה מאט את אתר הוורדפרס שלך, בוא נלמד כיצד להאיץ את אתר הוורדפרס שלך.

 

 

כיצד לשפר את מהירות אתר ה-וורדפרס שלי?

אין צורך לנסות את כל הפתרונות שנרשום במקביל, כדי לקבל אתר וורדפרס מהיר יותר. בהתאם לדרישות שלך, תוכל לבחור להשתמש רק בכמה מהן ולפי הצורך האישי של אתרך.

אז הנה אנחנו מתחילים!

 

גרסת PHP

להלן, גרף בדיקת מהירות באתר וורדפרס לפי גרסאות PHP - 5.6/7/8

גרסה מתקדמת של PHP תשפר מהירות ואבטחה לאתר וורדפרס שלך

כפי שהנכם יכולים לראות מהגרף, גרסת PHP 8 מהירה בהרבה משאר הגרסאות ולכן מומלץ (אפילו חובה!) לעדכן את השרת שבו נמצא אתרך לגרסה זו.

רוב חברות האחסון אתרים, מספקות מגוון רחב של גרסאות PHP לבחירתך, ברוב המקרים עלייך להתחבר לשרת וללחוץ על הכפתור "Select PHP version", או לשאול את חברת האחסון כיצד אוכל להחליף ולשדרג את גרסת הPHP.

חשוב לזכור: שהחלפת גרסת PHP ל8+ דורשת מהמערכת ה-וורדפס שלך, להיות עדכנית לגרסה אחרונה + עדכון לכל התוספים.
(לפני ביצוע המעבר, מומלץ לבדוק שאכן כל התוספים שמותקנים במערכת וורדפרס הקיימת, תומכים בגרסה)

 

 

תעודת SSL לאתר

תעודת SSL תשפר מהירות לאתר הWordpress שלך

מהי תעודת SSL? SSL מייצג Secure Sockets Layer, ובקיצור, זו הטכנולוגיה הסטנדרטית לשמירה על חיבור אינטרנט מאובטח ושמירה על נתונים רגישים הנשלחים בין שתי מערכות, שתי המערכות יכולות להיות שרת ולקוח (למשל, אתר קניות ודפדפן) או שרת לשרת (למשל, יישום עם מידע המאפשר זיהוי אישי או עם פרטי שכר).

מיולי 2018, גוגל הודיעה שדפדפן Chrome יתחיל לסמן כל אתר שעדיין מוגש באמצעות HTTP כ"לא מאובטח ".

אז אם אתה שואל "האם אני צריך SSL עבור ה-WordPress שלי"? התשובה היא: כן, וורדפרס או לא, אתה חייב תעודת SSL.

בשנים הקודמות אישורי SSL שימשו בעיקר עבור אתרי מסחר אלקטרוני ואתרים פיננסיים. אך הזמנים השתנו, וכעת יש כמה סיבות שהאתר שלך חייב תעודת SSL:

  • שיפור דירוג ב-Google. גוגל מתגמלת אתרים עם אישור SSL תקף על ידי דירוגם גבוה יותר.
  • תכונות דפדפן מתקדמות. SSL מאפשר לאתר שלך להשתמש בתכונות דפדפן מתקדמות.
  • האץ את האתר שלך באמצעות HTTP/2. שימוש ב- H/2 יכול לגרום לדפי האינטרנט שלך להיטען מהר יותר עבור הגולשים.
  • הגנה מפני האקרים. תעודת SSL משפרת הגנה על האתר שלך מפני האקרים המשתמשים בהתקפות man-in-the-middle. האקרים יכולים לגנוב את פרטי הכניסה למנהלי WP באמצעות התקפה זו.

אם אתה בונה אתר חדש, כמובן להתחיל מיד עם תעודת SSL, ואם אתה משדרג את האתר על ידי התקנה תעודת HTTPS / SSL , סביר להניח שתיתקל בשגיאות mixed content errors - אשר מדווחת שיש לך תוכן מועבר מHTTP אבל האתר שלך מאובטח ומוצג בHTTPS. הדרך הקלה ביותר לתקן זאת היא להתקין תוסף כמו Really Simple SSL.

 

 

עדכונים, עדכונים ועוד עדכונים

עדכונים ועוד עדכונים משפרים את מהירות אתר הוורדפרס שלך

שמור על וורדפרס שלך מעודכן כל הזמן. בין אם זה תוסף או ערכת נושא, עלייך לוודא שהם מעודכנים בכל עת.

מעבר לתיקוני אבטחה שמגיעים בעדכונים החדשים, בכל עדכון יש בדרך כלל גם הרבה מאוד שיפורי ביצועים הגורמים לאתר לתפקד בצורה טובה ומהירה יותר.

חשוב לזכור: לפני שמבצעים עדכון לגרסה אחרונה עלייך לוודא שכל התוספים המותקנים באתרך ו/או ערכות העיצוב שלך, תומכים בגרסה האחרונה, במידה ואפילו תוסף בודד לא תומך, כל האתר יכול לקרוס לאחר ביצוע העדכון.

 

 

 

ניקוי קבצים מיותרים

מערכת וורדפרס, מאפשרת שימוש בערכות עיצוב ותוספים רבים, אך יחד עם זאת הם מעמיסים על שרת האחסון מה שגורם לאתר שלך להיטען בצורה איטית. לכן, מומלץ להשתמש רק בפלאגינים הנחוצים לנו באמת ולמחוק פלאגינים שאינם שימושיים לאתרנו. כמו כן מומלץ למחוק קבצים שאינם רלוונטים, למחוק תגובות ספאם ולאשר תגובות בהמתנה.

בנוסף, עלייך לבדוק שאכן כל התוספים המותקנים שלך פועלים כהלכה. ישנו תוסף חינמי בשם Query Monitor, לאחר התקנתו, הוא ידווח לך על כל בעיות ביצועים באתר שלך. במידה ומצאת תוספים שמאטים את האתר שלך, הסר אותם או נסה למצוא תוספים אחרים. כמו כן, שמירה על מספר מצומצם של תוספים פעילים תשפיע על מהירות אתר הוורדפרס שלך.

 

 

 

תוסף Cache (קאש) מטמון

שימוש בCDN

אחת הדרכים הטובות ביותר להגברת מהירות האתר שלך היא שימוש בתוסף מטמון. תוסף מטמון יאחסן את התצוגה הסופית של האתר שלך לכל מבקר עתידי. המשמעות היא ש-WordPress שלך לא יצטרך כל פעם מחדש ליצור את אותו דף לגולש הבא שצופה באתר. התוסף משמר את הנתונים שיכולים לכלול קוד HTML, JS ו- CSS, תמונות, גופנים וקבצי Flash.

ישנם תוספי מטמון רבים, חלקם בחינם, ולחלקם עלות קטנה. חלקן עצמאיות, ואחרות מוצעות על ידי ספקי אירוח וורדפרס. להלן תוספי מטמון מומלצים שיש לקחת בחשבון, בהתאם לצרכים שלך.

1. WP Rocket - כנראה תוסף המטמון הטוב ביותר, עם מגוון תכונות מרשימות, אך עם זאת קל מאוד לשימוש. לדעתנו הוא התוסף מטמון הכי ידידותי למתחילים שתוכלו למצוא. ברגע שתתקינו ותפעילו את התוסף, הגדרות מוגדרות מראש יוחלו על האתר שלך. ישנם גם כמה הגדרות אופציונליות שתוכל להפעיל כדי להפוך את האתר שלך למהיר עוד יותר.

2. WP Super Cache - תוסף מטמון מבית Automattic, החברה שעומדת מאחורי WordPress.com, WooCommerce, Gravatar ועוד. תוסף חינמי וקל לשימוש גם ב"מצב הפשוט" שלו. הוא מכסה את כל צרכי המטמון ויאיץ את האתר שלך.

3. W3 Total Cache - תוסף פופולרי מאוד, עם למעלה ממיליון התקנות. לטענתם, תראה שיפור של פי 10 לפחות בביצועי האתר הכוללים כאשר התוסף מוגדר במלואו. אם אתה מתחיל, אנו ממליצים להישאר עם תוסף אחר ברשימה זו. אם אתה קצת יותר ממתחיל, תמצא הגדרות מיוחדות בתוסף על מנת להאיץ את האתר שלך.

4. WP Fastest Cache - מטמון מהיר מאוד, דומה לתוספי מטמון רבים אחרים, אך עם פחות אפשרויות התאמה אישית. מתעדכן לעיתים קרובות ומדורג ב -4.8 מתוך 5 כוכבים בספריית התוספים של וורדפרס.

ההמלצה שלנו היא על תוסף WP Rocket, זהו לא תוסף חינמי (49$ לשנה לאתר בודד) אבל ללא ספק הוא סיפק את הביצועים הטובים ביותר, במידה ואין לך מספיק תקציב עבורו תוכל לבחור בתוספי קאש אחרים ברשימה.

 

 

 

אופטימיזציה לתהליכים ברקע

אופטימיזציה לתהליכים ברקע

במערכת וורדפרס ישנם מספר משימות מתוזמנות הפועלות ברקע. להלן מספר דוגמאות למשימות המופעלות באתר וורדפרס:

  • תוסף לגיבוי אוטומטי של וורדפרס

  • עבודות Ctonjob עבור פרסום פוסטים מתוזמנים

  • עבודות Conjob לבדיקה האם קיימים עדכונים חדשים

  • מנועי חיפוש וסורקים אחרים המנסים לייבא תוכן

למשימות cron עבור פרסום פוסטים מתוזמנים ובדיקת עדכונים חדשים יש השפעה מינימלית על ביצועי האתר. עם זאת, תהליכי רקע אחרים כמו תוספי גיבוי וסריקה מוגזמת על ידי מנועי חיפוש יכולים להאט את האתר שלך.

עבור תוספי גיבוי, וודא שתוסף הגיבוי של וורדפרס פועל רק בלילה או בזמן שאין מבקרים רבים באתרך. בדוק מול חברת האחסון שלך, ייתכן שהם כבר מבצעים עבורך גיבוי יומי וכך תוכל לחסוך את הפעולה ורק לבצע אותה באופן יזום להורדה ישירות למחשבך.

באשר לסריקת מנועי החיפוש, עליך לפקוח עין על דוחות הסריקה שלך במסוף של גוגל. סריקות תכופות שמסתיימות בשגיאות עלולות לגרום להאטה באתר שלך או לחוסר תגובה.

 

 

 

 

שימוש בCDN

שימוש בCDN

(Content Delivery Network) CDN היא רשת המורכבת משרתים בכל רחבי העולם. כל שרת יאחסן קבצים "סטטיים" (כגון תמונות, CSS ו- JavaScript) מתוך האתר שלך ובכך מסייעת למזער עיכובים בטעינת תוכן עמוד אינטרנט, על ידי הקטנת המרחק הפיזי בין השרת למשתמש. זה עוזר למשתמשים ברחבי העולם לראות את תוכן האתר שלך מהשרת הקרוב ביותר אליו באיכות גבוהה וללא זמני טעינה.

אנו ממליצים להשתמש בCDN של חברת Cloudflare (קלאודפלייר) אשר פועלת מתוך 95 מרכזי נתונים (מדינות) ו200 ערים ברחבי העולם. הוא מבטיח שהאתר שלך מוגן ומסופק לגולש במהירות המירבית. ברגע שהאתר שלך מצטרף לקהילת Cloudflare, תעבורת האינטרנט שלו מנותבת דרך רשת מרכזי הנתונים הגלובלית שלהם. המבקרים שלך יחוו את זמני טעינת הדפים המהירים ביותר ואת הביצועים הטובים ביותר.

תוכלו ליהנות גם מCloudflare שכן הוא מגן על האתר שלכם מפני איומים, בוטים פוגעניים וסורקים שיכולים לבזבז את רוחב הפס ואת משאבי השרת שלכם.

בנוסף, גילינו שCloudflare עובד טוב עם אתרי וורדפרס ומשפר גם את תוספי המטמון הקיימים שלך ב- WordPress לזמני טעינה מהירים עוד יותר.

 

 

 

מיטוב תמונות

תמונות מביאות חיים בתוכן שלך ועוזרות להגביר את המעורבות. חוקרים גילו כי שימוש בחזות צבעונית גורם ל80% יותר גולשים לקרוא את התוכן שלך.

עם זאת, אם התמונות שלך אינן מותאמות, ייתכן שהן פוגעות יותר מאשר לעזור. למעשה, תמונות שאינן מותאמות הן אחת מבעיות המהירות הנפוצות ביותר באתרי וורדפרס.

לפני שאתה מעלה תמונות בפורמטים המקוריים שלהם, אנו ממליצים להשתמש בתוכנת עריכת תמונות כדי לדחוס את התמונות, תוכל להקטין את גודל התמונה שלך עד פי 5.

לשם כך נוצר פלגין, תוסף WP Smush Pro של חברת WPMUDEV אשר יעזור לך לצמצם את התמונות ולמנוע בעיות מסוג זה.

 

 

 

Lazy Load לתמונות

טעינה עצלה, הוא תהליך שבו נטענות רק התמונות שנמצאות על המסך (כלומר רק תמונות גלויות בחלון הדפדפן של הגולש), ולאחר מכן, כאשר הגולש גולל את העמוד מטה התמונות האחרות מתחילות להיטען, רגע לפני שהם אמורות להיות מוצגות. פעולה חשובה זו תגרום תאיץ את טעינת העמוד שלכם, ותחסוך ברוחב פס.

ניתן להפעיל טעינה עצלה על תמונות, קטעי וידאו, iframes סרטונים ואפילו לתגובות בעזרת תוספים שונים, אנו ממליצים על תוסף BJ Lazy Load או Lazy Load WP Rocket.

 

 

 

 

אודיו ווידאו

אודיו ווידאו שיפור מהירות לאתר

ניתן להעלות ישירות קבצי אודיו ווידאו לאתר וורדפרס שלך, והמערכת תציג אותם באופן אוטומטי בנגן HTML5. אבל לעולם אל תעשה זאת!

אירוח אודיו ווידאו יעלה לך את רוחב פס ויגרום לאיטיות והגבלת משאבים לחבילת אחסון שלך.
בנוסף, אירוח קבצי מדיה גדולים גם מגדיל את גודל הגיבוי שלך בצורה עצומה, ומקשה עליך לשחזר את אתרך מגיבוי.

במקום זאת, עלייך להשתמש בשירותי אודיו ווידאו כגון YouTube, Vimeo, DailyMotion, SoundCloud, ולתת להם לטפל בעבודת קשה.

במערכת וורדפרס ישנה תכונה מובנית של הטמעת וידאו, כך שניתן להעתיק ולהדביק את כתובת האתר של הסרטון ישירות בפוסט שלך והוא ישתלב באופן אוטומטי.

(כמו כן, לא מומלץ להשתמש באפליקציות וטכנולגיות כבדות כמו פלאש, באנרים רבים, צ'אטים ועוד. אולי מבחינת עיצוב זה יכול להראות נחמד, אבל זה מכביד על טעינת האתר, הלכך צריך למצוא את האיזון בין עיצוב נאה לאתר שעולה מהר).

 

 

 

 

ביטול תוספי אבטחה

אם קראת רק את הכותרת, אתה עלול עוד לחשוב שהמדריך הזה לא מקצועי. תמיד מלמדים שאין דבר כזה מספיק אבטחה, ככל שיש יותר אבטחה יותר טוב, אבל לא במקרה שלנו.

בדקנו עשרות תוספי אבטחה וגילינו שרובם, לא רק שלא לא מוסיפים אבטחה רבה לוורדפרס, עוד גורמים נזק אדיר בכל הקשור למהירות וטעינת אתרך.

שלא תבינו לא נכון, אבטחה זהו אחד החלקים החשובים ביותר באתר אינטרנט כיום, אבל לפי דעתנו רוב נושא האבטחה ל-וורדפרס צריך להיעשות על ידי חברת האחסון של האתר ולא על ידי תוסף.

במידה ואתם מריצים את התוספים הבאים, מומלץ להסיר אותם:

  • WordFence Security
  • Sucuri Security
  • iThemes Security (Better WP Security)
  • All in One WP Security & Firewall

כמובן שאם ידוע בוודאות שחברת האירוח שלך לא מספקת עבורך שום רכיבי אבטחה, עלייך לחפש פתרונות אחרים כגון מעבר לCloudflare או רכישת חבילת אירוח וורדפרס מתקדמת ומאובטחת ברמה הגבוהה ביותר.

 

 

 

 

השבת קישור חם (Hotlinking)

קישור חם, הוא מונח שמתרחש כאשר אתר אחד משתמש במשאבים של אחר. לדוגמה, אם מישהו מציג תמונה מהאתר שלך בתוך האתר שלו דרך URL ישיר, ברגע שהאתר שלו נטען, הוא טוען את התמונה מהאתר שלך (מתוך השרת שלך). פירוש הדבר שהוא גוזל רוחב פס ומשאבים מהשרת שלך.

ניתן באמצעות הוספת קוד קצר למנוע תרחיש שכזה, 

במידה וה-Webserver שלך הינו Apahce עלייך להכניס את השורות הבאות לקובץ ה- .htaccess של וורדפרס:

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?EXAMPLE.com [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?google.com [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?feeds2.feedburner.com/EXAMPLE [NC]
RewriteRule \.(jpg|jpeg|png|gif)$ – [NC,F,L]

במידה וה-Webserver שלך הינו Nginx עלייך להכניס את השורות הבאות:

location ~ .(gif|png|jpe?g)$ {
   valid_referers none blocked website.com *.website.com;
   if ($invalid_referer) {
      return 403;
   }
}

 

 

 

ממסד נתונים ביחד עם קבצי השרת

מערכת וורדפרס בנויה על קוד PHP בשילוב ממסד נתונים אשר דואג לשמור את כל הנתונים של אתרכם, לרבות דפי תוכן, פוסטים, תגובות, משתמשים, מוצרים וכדומה, כל פעם שגולש נכנס לאתר, מאחורי הקלעים מתבצעת שאילתה לשרת דאטהבייס שמחזיר את הנתונים הדרושים.

ישנם מספר חברות אירוח אתרים בארץ ובחו"ל אשר מפצלות בין השרת ששומר את קבצי המערכת, לבין שרת הDatabase, לא שיש בכך פסול מבחינה טכנלוגית, אבל מבחינת ביצועים אפשר לומר שתתקלו בטיפה איטיות, שכן כאשר גולש נכנס לאתר שלכם, מבוצעת שליחת בקשה לשרת דאטהבייס שמבקש לקבל את הנתונים ועוד שליחת חוזרת עם הנתונים מהשרת דאטהבייס לשרת הקבצים. פעולה זאת לא לוקחת הרבה זמן לביצוע, אבל מומלץ ששניהם יישבו תחת אותו שרת וכך למנוע את הבקשות המיותרות.

כיצד אוכל לדעת אם השרת דאטהבייס שלי יושב ביחד עם שרת הקבצים?

הפעולה המהירה ביותר זה לשאול את חברת האחסון שלכם, ואם מסיבה כלשהי הם לא רוצים לענות ו/או מתחמקים מהתשובה ניתן לבצע את הפעולה עצמאית בעזרת הפעולות הבאות:

  • כנסו לתקייה הראשית של הקבצים שלכם (ברוב המקרים תקייה בשם public_html)
  • חפשו את הקובץ wp-config.php ופתחו אותו לתצוגה או עריכה.
  • בתוך הקובץ חפשו את השורה הבאה: define( 'DB_HOST', 'localhost' );
  • כפי שאתם רואים המשתנה DB_HOST מוגדר על localhost (שזה אומר השרת DB יושב תחת אותו שרת עם הקבצים שלכם) ייתכן שבמקום localhost תראו 127.0.0.1 שזה בדיוק כמו localhost
  • במידה ואתם רואים משהו אחר שמוגדר בDB_HOST כגון כתובת IP, או דומיין/סאב-דומיין ברוב המקרים השרת יושב במקום חיצוני.

 

 

 

 

 

הגדלה או החלפת חברת אירוח

כן, הגענו לשלב הזה שאף אחד לא אוהב לשמוע. במידה וביצעתם את כל הפעולות שציינו במדריך זה ועדיין האתר שלכם איטי ייתכן שזה נובע מהסיבות הבאות:

  1. השרת המארח שלכם לא תקין, משתמש בטכנולוגיות ישנות בתחום, מעמיס מספר רב של לקוחות בשרת בודד, לא משתמש בדיסקים SSD, אין לו מספיק כח עיבוד או תעבורה ללקוחותיו. במקרה זה עלייכם להחליף את חברת האכסון לחברה טובה ואמינה יותר.
  2. מעבר לשרת וירטואלי פרטי, ייתכן שחברת האחסון שלכם מספקת אחסון תקין ומהיר אבל האתר שלכם מאוד עמוס עם אלפי גולשים,  ולא ניתן לאחסנו באחסון שיתופי, לכן עליכם להגדיל משאבים ולעבור לשרת פרטי בענן. לפני שאתם מעבירים את האתר לשרת VPS עלייכם לבדוק בסטטיסטיקות של אתרכם כמה מבקרים באתר מידי יום, מידי חודש וכדומה, כמה רוחב/תעבורה אתם מנצלים, ואת שימוש העיבוד וזיכרון של אתרכם.
    רוב חברות האחסון המקצועיות מספקות לוח בקרה שמציג גרפים ניצול שימוש לפי CPU Usage + Physical Memory Usage + Input/Output Usage + Io operations וכדומה  במידה ונמצאו נתונים "חריגים" עלייכם לבחור באופציה זאת וכמובן אל תהססו ליצור קשר מול חברת האירוח לייעוץ מקצועי בנושא.

 

 

זהו זה, סיימנו! אנו מקווים שמדריך זה עזר לך ללמוד כיצד לשפר את מהירות וביצועי הוורדפרס. במידה ותבצעו את רוב השלבים תופתעו לגלות בכמה תשפרו את ביצועי הוורדפרס שלכם.