מה זה שגיאה Error 404 ומדוע מומלץ ליצור דף 404 מותאם אישית

24/08/2021
מה זה שגיאה Error 404 ומדוע מומלץ ליצור דף 404 מותאם אישית3 דקות זמן קריאה
מה זה שגיאה Error 404 ומדוע מומלץ ליצור דף 404 מותאם אישית

לכל אחד מאיתנו יצא פעם לגלוש באתר אינטרנט, אך במקום לקבל את האתר המבוקש, פתאום קופצת הודעה "הדף לא נמצא" / "הדף לא זמין" או משהו בסגנון "404 לא נמצא".

שגיאת 404 היא קוד סטטוס סטנדרטי של HTTP. ההודעה נשלחת משרת האינטרנט לדפדפן האינטרנט (בדרך כלל הלקוח) ששלח את בקשת HTTP. לאחר מכן הדפדפן מציג קוד שגיאה זה.

אספנו עבורכם מידע שימושי על הודעות שגיאה 404 וגם כיצד ניתן ליצור דף 404 אישי.

 

כיצד נוצרת 'שגיאת 404'?

הטריגר האופייני להודעת שגיאה 404 הוא כאשר תוכן האתר הוסר או הועבר לכתובת אחרת.

ישנן גם סיבות נוספת שהשגיאה עלולה להופיע, להלן:

  • כתובת האתר או התוכן שלה (כגון קבצים או תמונות) נמחקו או הועברו באחסון אתר שלך.
  • כתובת האתר (URL) הוקלדה בצורה לא תקינה בדפדפן.
  • השרת האחראי על האתר אינו פועל בצורה תקינה.
  • לא ניתן להמיר את שם הדומיין המבוקש לכתובת IP באמצעות שרתי הDNS.
  • שם הדומיין שהוזן אינו קיים.

שגיאה 404 מכונה לעיתים גם "קישורים מתים", והם בדרך כלל נשארים לפרקי זמן ארוכים מכיוון שלמפעילי האתר אין מושג שהתוכן המקושר נמחק או הועבר. אתרים רבים עדיין מופיעים בדפי תוצאות החיפוש וזאת למרות שהם כבר אינם זמינים יותר באינטרנט. מפעילי אתרים רבים אינם בודקים את הקישורים החיצוניים שלהם באופן קבוע מתוך השרת או אחסון האתר שלהם ולכן קישור יכול בקלות להפוך למת.

 

כיצד לתקן את שגיאת '404 לא נמצא'

שגיאת 404 זה לא סוף העולם, כי בסופו של דבר, מבקרי האתר בסך הכל לא מצאו את התוכן שחיפשו, אולם הופעתו של עמוד 404 אינה אומרת בהכרח שהמידע הרצוי אינו זמין כלל. במקרים רבים הפתרון לשגיאה המקורית נמצא בקלות וניתן להפנות את הגולש לתוכן שחיפש במהרה.

אז אם גלשתם לאתר מסוים וראיתם את השגיאה 404, ריכזנו עבורכם מספר טיפים שבעזרתם תוכלו לנסות להשיג את התוכן המבוקש למרות שבעלי האתר לא תיקנו זאת.

  • טען מחדש את הדף, ייתכן שהשגיאה 404 הופיעה מהסיבה הפשוטה שהדף לא נטען כראוי נסה לרענן (CTRL+F5).
  • בדוק את כתובת האתר (URL), לא משנה אם הזנת את כתובת ה-URL באופן ידני או שלחצת על קישור מסוים, יכול להיות שבוצעה טעות ומסיבה זו עליך לבדוק את הנתיב שוב. נסה לחפש טעויות כתיב, יכול להיות גם שנקודה זהה קדימה או שאינה במקומה.
  • חזור אחורה ברמת התיקיות, לדוגמה, אם כתובת האתר עם המבנה הבא example.com/Directory1/Directory2/Directory3 מחזירה דף שגיאה 404, ניתן לנסות לחזור לרמת התיקיה הקודמת (הכוונה למחוק את תקייה Directory3 ולנסות לגשת לכתובת  example.com/Directory1/Directory, במידה וגם זה לא עזר המשיכו למחוק את נתיב התיקיות עד שתגיעו לדף פעיל ודרכו נסו לחפש את התוכן המקורי שלשמו הגעתם לאתר.
  • חיפוש באתר, אתרים רבים מציעים פונקציית חיפוש כחלק מהאתר שלהם, נסו לחפש דרכו את התוכן וייתכן שתגיעו לדף המקורי ללא השגיאה.
  • מחיקת מטמון, נסה לגשת לאתר ממחשב אחר או ממכשיר אחר (טאבלט, נייד וכדומה) באם לא מתקבלת שם שגיאה 404, נסה למחוק מטמון (Cache) בדפדפן וגם את קובצי ה- Cookies.
  • צור קשר, אם אף אחד מהטיפים הנ"ל לא הצליח אז האפשרות היחידה שנותרה היא ליצור קשר עם בעל האתר ולעדכן אותו בשגיאה, גם תעזור לו וגם הוא כנראה ישלח אותך לדף העדכני או לחילופין יסדר את הבעיה באתר.

 

שגיאות HTTP 404 עלולות לפגוע בדירוג ובמוניטין של אתר

מנועי חיפוש שונים, כגון גוגל ובינג, מאנדקסים אתר בצורה שלילית במידה ומתגלים בו שגיאות מרובות של 404. מנוע החיפוש מניח שהאתר אינו מתוחזק היטב ולפיכך מוריד את מיקומו או אפילו מחליט להפסיק להוסיף אותו לאינדקס.

המבקר מאבד אמון באתר אם הוא מלא בקישורים שבורים או אם הדף שאליו ניגשים מתוצאות מנוע החיפוש "שבור".

 

זיהוי שגיאות 404 באתר שלך

לבעלי אתרים חשוב שלא יופיעו דפי HTTP 404. ישנם מספר כלים בחינם שיעזרו לך למצוא את הקישורים השבורים האלה בקלות.

  • מסוף החיפוש של Google (שנקרא בעבר 'כלי מנהלי האתרים של Google'): אם כבר יש לך חשבון Google ורשמת את האתר שלך שם, עליך לבדוק את כל השגיאות שהרובוט מצא ולתקן אותם במהירות האפשרית.
  • בודק הקישורים של W3C: כלי מ- World Wide Web Consortium (W3C) שבודק קישורים "מתים", עלייך להזין את כתובת האתר והכלי כבר יעשה עבורך את כל העבודה הקשה.

 

התאמה אישית לדף שגיאה 404 באתר

תמיד עדיף ליצור דף שגיאה בעיצוב מותאם אישית לאתר, במידה וגולש מבקר באתרך, אפילו אם בטעות הגיע לדף שבור שלא באשמתך, הוא יקבל דף אישי מותאם שבתוכו תוכל לעדכן אותו שהדף לא קיים עם אפשרויות לניווט מהיר לדף הבית או לבלוג שלך.

בנוסף, עם הודעה 404 יצירתית אתה עשוי אפילו לגלות שהמבקרים סלחניים יותר. מטבע הדברים הם יתאכזבו מכך שלא מצאו את התוכן שלשמו הם נכנסו, אבל עמוד 404 מקורי או מצחיק יכול לפצות על כך וגם הם ימשיכו לגלוש באתרך.